Tuesday 22 May 2012

FaVOuriTe AniMaL ...


Ceng jeng-jeng.... surprise....... kawan-kawan ni la binatang kegemaran saya.. Dari dulu sampai sekarang, saya memang suka dia ni... kalau korang kata tak comey, saya tetap akan kata dia comey.. hehee. Saya percaya korang pasti ada binatang kesukaan masing-masing kan? Mungkin ada yang suka kucing, anjing, arnab, hamster dan banyak lagi.. tapi kalau korang suka dia ni maknanye kita ada jodoh kan (serasi bersama).. atau kebetulan hehee  > _ <  nanti boleh la share gambar comey dia.


Gambar ni saya ambil dari Pakcik Google ( siap edit agi)


Haa... Kawan2 ne la dia gambar sebenar kura2 comey saya


          Tip Penjagaan
  • Tukar air setiap hari (supaya bersih selalu)
  • Bersihkan cengkerang dia (guna berus yang sederhana lembut) 
  • Beri makanan secukupnya (skala sederhana)
          
          Makanan
  • Baja kura-kura (ada di jual kat kedai) 
  • Ikan bilis kecil@ikan pusu (kura-kura saya special sikit)

p/s Macam mana kawan-kawan..? Senang kan... hehee.


No comments:

Post a Comment

AwAs! AnDa SeDAnG DipErHaTiKaN. .FiKiR DuLu SEbeLUm bErTiNDAk. .